tisdag 6 maj 2014

#5

Femte hacket är avklarad. Det känns alldeles för lite med 1.5x5h och som jag skrev i ett tidigare inlägg så fortsätter jag att hålla KidsHack fram till sommarlovet för de som vill och kan.
Föräldrar får gärna maila mig på jesper.bergman@gmail.com om ni har frågor angående detta eller annat med för den delen.
Till er som inte kan/skall vara med fler gånger: Grymt bra jobbat, fortsätt programmera!
Det är jätteroligt att hålla KidsHack och det är tack vare ert intresse och nyfikenhet, som det blivit så bra!

RPi installation: NOOBS tar C:A 6h att ladda ner när man är uppkopplad mot skolans gästnät upptäckte vi. Jag ber om ursäkt för att det inte gick att installera de Raspberry Pi's som jag lovat hjälpa till med. Jag tar med mig mjukvaran till nästa gång. Om det är bråttom med att installera Pi eller om ni inte kan komma nästa tisdag, maila mig så löser vi det.

Idag tittade vi på hur man kan få Scratch att ställa frågor och sedan utföra olika saker beroende på vilket svar man ger:


 -Jesper

1 kommentar:

  1. http://scratch.mit.edu/projects/21652776/#editor

    Ett annat exempel på att begära och ta emot input från användaren.

    SvaraRadera